De hoeveelheid post, reclame en kranten die je huis binnenkomen via de brievenbus is zelfs in dit digitale tijdperk groot. Te groot soms, waardoor er stapels papier in huis (kunnen) ontstaan. Hoe kun je je inkomende post beheersen, zodat je huis niet dichtslibt met al dit papier? Onderstaand deel ik graag mijn tips. Veel succes!


Tip 1:
Wil je af van al die ongeadresseerde reclame en andere ongevraagde post in je brievenbus, zoals huis-aan-huisbladen? Plak dan een ja-nee of nee-nee sticker op je brievenbus. Deze kun je vaak gratis aanvragen bij je gemeente. Je merkt direct het verschil.

 

Tip 2:
Open elke dag je inkomende post en gooi enveloppen en reclame direct weg. Zo bewaar je alleen wat echt belangrijk is. Bewaar deze belangrijke post eenvoudig in twee staande tijdschriftcassettes. Schrijf op de ene cassette ‘doen’ en op de ander ‘bewaren’, zodat je weet wat ermee moet gebeuren. 

 

Tip 3:
Heb je abonnementen op tijdschriften of kranten die je niet meer leest, maar die wel wekelijks of maandelijks via de brievenbus je huis binnenkomen? Zeg ze nu nog op! Dit bespaart je naast papier ook nog eens een heleboel geld.

 

Tip 4:
Zijn er papieren die nu via de brievenbus komen, maar die je wellicht ook online kunt beheren? Denk aan: bankafschriften, pensioenoverzichten etcetera. Maak er direct werk van en zet alles om naar digitaal.

Administratie 4

 

Kom je na het lezen van bovenstaande tips nog steeds om in het papier in huis of heb je wellicht achterstanden die je graag weg wilt werken? Ik help je graag verder in een persoonlijk begeleidingstraject.

 

 

 

 

* Disclaimer: Deze tekst bevat affiliate links. Bestel je iets via deze links, dan krijg ik een kleine commissie. Dit kost jou niets extra's. Ik beveel alleen producten aan waar ik achter sta.